Monday, April 28, 2014

Tips Sebelum Pulang Ke Kampung



Untuk post harini kira special sikit, sebab aku dah review produk orang ni. Tapi malas nak taip, memandangkan blog ni tagline-nya copy, paste and credit, so aku copy jela dari tuan punya produk ni. Cuma aku nak tambah sikit jer,

  1. Barang baik ni sangat sesuai untuk semua jantina.
  2. Aku dah letak syarat kalau nak letak kat blog aku, mesti kena bagi harga diskaun kaw-kaw punya. Jadi beliau bersetuju. so jangan lepaskan peluang lah. Senang cerita, sampai masanya nanti diskaun ni akan ditarik balik. Yang ni di luar bidang kuasa aku.
  3. Selepas aku baca, aku jadi sakit hati sebab selama ni kalau aku congak-congak balik rasanya dah berpuluh ribu aku sedekahkan tanpa rela kat tokey bengkel. Boleh cut cost banyak rupanya.cisss.
  4. Yang lain korang boleh baca kat bawah tu. terbaikkkk


copy dari blog ni

Pelik tapi benar, nah..biasanya orang lain yang akan buat kerja ni. Ini tak, aku yang buat sendiri. kira syok sendiri la aku ni. Hehehe..peduli apa aku org nak cakap. Aku suka buat apa yang aku rasa aku suka.


copy dari blog ni

Straight to da point. Sebenarnya ebook ni dah lama aku publish. Since 2009 lagi. Pembeli? Aku tak pernah kira, tapi yang pasti inbox aku always full dengan order form. Alhamdulillah. So far seingat aku, belum pernah ada lagi review untuk ebook ni. Jadi entah macam mana aku berkeinginan pulak nak cerita serba sedikit tentang kehebatan ebook ni.

Ok, idea untuk menghasilkan ebook ni mula tercetus semasa aku masih memegang status pendidik lagi. Pada masa terluang aku lepak-lepak kt bengkel student aku. Suka aku tengok gelagat orang yang hantar mobil-mobil mereka untuk diperbaiki. Yang paling mengejutkan aku boleh dikatakan 90% tak tahu langsung pasal kereta. Bengong..tahu drive jer.hahaha.

Kalau budak-budak tu nak 'kencing' bila-bila masa jer. Tapi alhamdulilah, mereka tak macam tu. Kalau kat luar sana tu aku tak tahu lah, Yang pasti aku boleh bagitau kat sini ialah ada sesetengah bengkel yang mengambil kesempatan di atas 'kebodohan' pemilik kereta, tapi tak semua la. Ada jugak yang wokey. Nak salahkan mereka tak boleh jugak, yelah bila masa pulak mereka nak belajar pasal kereta kan?


copy dari blog ni

Aku ni kadang-kadang jahat jugak, saje je pergi ke bengkel konon-konon kereta aku ada masalah la. Tapi aku tak bawak la Spider kesayangan aku tu. Sampai kat bengkel aku cakap kereta aku ni selalu jerking dan lose power. Padahal kereta aku tu tip top beb! So aku suruh mekanik tu test drive jentera aku yang power giler tu. Aku tunggu je kat bengkel.

Shilakak betol, sampai je kat bengkel, dia jelaskan kat aku bahawa kereta aku perlu di overhaul dengan secepat yang mungkin supaya duit aku masuk cepat kat poket dia untuk mengelakkan lebih teruk lagi. Aku cakap ok lah, petang nanti aku datang, then aku blah terus. Soli arr tukey,wa tarak mengong macam u...

Baiklah, di atas kesedaran aku yang tinggi menggunung ni, dengan rasminya aku siapkan ebook Panduan Asas Kenderaan. Aku dah updated pun ebook ni kasi power sikit. Berkenaan dengan kandungan ebook ni, banyak aku jelaskan berkenaan dengan troubleshooting, komponen-komponen / part yang perlu tahu. Gambar for sure la aku taruk sekali. Tak kan la aku zalim sangat nak pembeli just imagine je komponen tu kan. Aku tak gunakan bahasa engineering yang korang tak paham, so aku olahkan sedikit supaya mudah difahami dan yang bestnya sesuai untuk kebanyakkan kereta tapi langsung tak sesuai bagi pemilik 458 Spider. Hahaha.



copy dari blog ni

Kelebihan bagi sesiapa yang sudah memiliki ebook ni, kalau setakat nak 'kencing' balik mekanik tu boleh la. Tapi kalau nak jadi makanik tu, belum lagi la. Yang tu kena menuntut dulu la kan. Jadi aku rasa setakat ni dulu review aku untuk ebook ni. Sebarang panambahan aku akan tambah kemudian wokey. Ehh macam tak best la pulak kalau tak ada gambar. Jom kita layan sikit apa yang ada dalam ebook aku.






Ok sikit-sikit sudah, kalau nak banyak, kena beli lah. ebook ni aku jual memang mahal harganya iaitu RM33.00. Sekali je kena bayar dan segala information terbaru, aku kan bagi free jer. Dengan RM33.00 sebenarnya korang boleh jimat banyak bila korang hantar mobil korang ke bengkel nanti. Lepas ni bila dengar cakap mekanik,tak ada la terkebil-kebil macam montot kena gigit semut kan. Nak hantar kereta ni hati senang. Semuanya dah ada dalam kepala.

P/S aku paksa beliau letak harga RM 19 jer.



No comments:

Post a Comment